„Funkčnost, stabilita, přehlednost a nenáročnost na provoz, to jsou vlastnosti, které považuji za ty nejvýznamnější.“
- Jiří Rybář, Outdoor Concept a. s.
Hannah je česká značka, specializující se na výrobu outdoorového a sportovního oblečení a vybavení, jejíž tradice sahá do roku 1991. Do produktového portfolia firmy patří lyžařské a outdoorové oblečení, stany, spací pytle, batohy, boty a další doplňky.
Společnost Hannah Czech a. s. je prvním ze zákazníků Kerio v České republice, která používá všechny produkty Kerio. V roce 2012 implementovala i jeden z nejnovějších produktů – Kerio Operator.
Kerio Operator je systém telefonní ústředny VoIP navržený tak, aby usnadnil hlasovou komunikaci a přitom poskytl pokročilé funkce telefonních systémů, jako například konferenční hovory, integraci s CRM systémem, směrování hovorů, záznamy hovorů, parkování hovorů, skupiny prozváněných čísel, hlasovou poštu do e-mailu, automatické hlasové menu či fronty hovorů.
Veškeré IT potřeby společnosti Hannah a. s. jsou spravovány firmou Outdoor Concept a. s., která funguje v IT záležitostech jako servisní organizace zároveň pro společnost Rock Point a. s., jednu z největších obchodních sítí v oblasti outdooru v České republice. „O produktu Kerio Operator jsem se dozvěděl z webových stránek Keria při počátečních úvahách o modernizaci a výměně předchozího řešení telefonie,“ říká Jiří Rybář, správce sítě společnosti Outdoor Concept a. s.. „Kerio Operator byl zvolen jako produkt nejlépe vyhovující našim kritériím - rozumná cena, snadná implementace, intuitivní a srozumitelná správa a jednoduchá údržba, kterou do určité míry zvládne i člověk, který není IT odborník, ale v podstatě běžný uživatel.“
Kerio Operator využívá stávající počítačovou síť a protokol Session Initiation Protocol (SIP), který je průmyslovým standardem. Již není třeba zaměstnávat telefonní experty, vše hravě zvládne běžný správce IT. Webové rozhraní je navíc velmi intuitivní.
Kerio Operator, provozovaný v Hannahu ve virtuálním prostředí VMware, nahradil původní telefonní řešení, kterým byl CallManager 3.3 od Cisca. Telefonie ve společnosti Hannah je provozována prostřednictvím telefonů Cisco 7940, Cisco 7911 a Cisco 7912. „Rozhodovali jsme mezi upgradem stávajícího řešení, pořízením celého řešení jako služby od poskytovatele, telefonií na Asterisku a Kerio Operator. A právě výše zmíněné faktory – cena, nenáročnost nasazení, správy a údržby celého řešení – byly rozhodující.“
„Celá implementace trvala přibližně 6 týdnů a proběhla bez překážek na straně Kerio Operator. Problémy většinou vyplynuly z potřeby provozovat na Kerio Operator pod SIP protokolem telefony Cisco, které mají svá specifika, pokud jsou provozované na jiném než proprietárním řešení Cisco CallManager od Cisca a jiném protokolu než SCCP,“ popisuje nasazení telefonní ústředny Jiří Rybář. Telefonní systém je spravován interně zčásti IT administrátorem a zčásti správcem budovy, který řeší uživatelská nastavení a telefonní linky.
Kerio Operator je založen na populárním open-source komunikačním serveru Asterisk. Jeho konfigurace probíhá přes velmi uživatelsky přívětivé webové rozhraní. Můžete se přihlásit prakticky odkudkoliv na světě a spravovat uživatele, linky, směrování hovorů, převzetí hovorů, konferenční hovory, fronty hovorů, automatická hlasová menu, skupiny volání, podpora BLF – Busy Lamp Field, nastavení hlasové pošty a mnoho dalšího. Webové rozhraní rovněž poskytuje přehledné reporty o stavu systému a detailní statistiky užívání.
„Přívětivost a funkcionalitu produktů Kerio však neoceňuji jen já. Naši koncoví uživatelé se pomalu učí jak přes webové rozhraní pracovat s nastavením uživatelských preferencí, přesměrováním a podobně,“ chlubí se Jiří Rybář.
Kerio Operator client je webové rozhraní pro koncové uživatele. Toto rozhraní umožňuje uživatelům pracovat s hlasovou poštou, nastavit přesměrování hovorů, prohlížet historii hovorů a vytočit nebo zavěsit svůj telefon. Kerio Operator client umožňuje pracovat se svou hlasovou poštou a nastavením telefonu i mimo svou kancelář.
„Využíváme i možnosti e-mailových upozornění na zprávy v hlasové schránce,“ dodává. „Mé zkušenosti s Kerio Operator jsou pozitivní. Jeho nasazení nám pomohlo zásadně modernizovat náš telefonní systém, zjednodušilo správu a v neposlední řadě představuje i zásadní úsporu nákladů na telefonování,“ uzavírá své zkušenosti s Kerio Operator Jiří Rybář.