"Kerio Connect si naše firma vybrala především kvůli vynikajícímu poměru ceny a kvality. Nechtěli jsme platit zbytečně za MS Exchange, když nám Kerio nabídlo přesně to, co jsme potřebovali. "
- Milan Bayer, IT Manager, SUNGWOO HITECH s.r.o.
SUNGWOO HITECH s.r.o. je hlavním dodavatelem komponent pro společnosti Hyundai Motors v Nošovicích a KIA Motors v Žilině. Od svého založení v roce 1977 v Jižní Koreji se firma neustále rozšiřuje. K nejvýraznějšímu růstu došlo však v posledních 5 letech. V současné době má SUNGWOO HITECH své pobočky v Jižní Koreji, Indii, Číně, Rusku a České republice. Do budoucna plánuje pokračování expanze do dalších zemí světa. Ve výstavbě jsou další továrny v Uzbekistánu a Číně.
„„Naše IT oddělení se stará o 275 uživatelů ve dvou výrobních místech – v Ostravě a v Žilině. Tito uživatelé používají přes 250 počítačů a 15 notebooků. Naše počítače však nejsou jen těmi tradičními, které znáte – ve výrobních halách používáme odolné terminály, do nichž se zadávají data do ERP systému,“ přibližuje Milan Bayer strukturu ICT v SUNGWOO HITECH, která má 1800 zaměstnanců. IT oddělení ve firmě přitom vede již 4 roky. Předtím pracoval ve firmách prodávajících IT, přičemž počítače byly vždy jeho koníčkem.
„IT infrastrukturu bychom rádi v nejbližší době rozšířili také o podporu BYOD, neboť již nyní řada zaměstnanců přistupuje ke svým účtům z mobilních zařízení – především z telefonů. Pro jejich propojení s Kerio Connect zatím používáme protokol IMAP,“ dodává Milan Bayer.
Ještě v roce 2006 jsme měli správu e-mailů hostovanou u externí firmy: „Uživatelé si však poštu stahovali z těchto externích serverů do svých lokálních klientů,“ přibližuje situaci Milan Bayer a dodává: „Kerio Connect, který se v té době jmenoval Kerio MailServer, si naše firma vybrala především kvůli vynikajícímu poměru ceny a kvality. Nechtěli jsme platit zbytečně za MS Exchange, když nám Kerio nabídlo přesně to, co jsme potřebovali. Navíc se nám u Kerio Connect zamlouvala daleko více datová struktura. Kerio Connect totiž e-maily ukládá jako jednotlivé soubory, se kterými lze dále pracovat. MS Exchange je však ukládal jako jediný soubor, a to nám nevyhovovalo.“
„Přechod na Kerio Connect trval na serverové části pouhý půlden. Poté jsme museli nastavit klienty jednotlivých uživatelů. Uživatelé přechod nepoznali – e-maily měli v lokálních klientech. Následné aktualizace konektoru mezi Outlookem a Kerio Connect provádíme centrálně a uživatele tím nezatěžujeme,“ říká Milan Bayer.
„Ke Kerio Connect nyní používáme v 90 % případů MS Outlook a v 10 % případů webmail od Keria, Kerio Connect Client. Toto webové prostředí je však tak uživatelsky přívětivé, že se dá pracovat jen s ním. K těmto hlavním klientům pak přibývají v poslední době e-mailoví klienti jednotlivých typů chytrých telefonů. Pro správu přitom využíváme propojení s doménou Active Directory ve Windows,“ popisuje Milan Bayer.
„Technickou pomoc Keria přitom téměř nepotřebují: „V rámci ročního Software Maintenance máme od Keria k dispozici technickou podporu u dvou incidentů ročně zdarma, do nichž se vejdeme a mnohdy je ani nevyužijeme. Provoz Kerio Connect a jeho propojení s klienty třetích stran jsou totiž bezproblémové. Tyto klienty využíváme přitom nejen pro správu e-mailů, ale také pro kalendáře, kontakty či úkoly – nikde jsme nenarazili na problém,“ pochvaluje si Milan Bayer.
Ve firmě přitom z Kerio Connect využívají všechny jeho možnosti – snad s výjimkou Instant Messaging: „V poslední době jsem testoval funkci Instant Messaging a klienty, na kterých bych ji mohl provozovat,“ říká Milan Bayer. Doporučenými klienty jsou přitom Pidgin pro systém Microsoft Windows, Psi pro Linux a Messages (iChat) pro Mac OS X.
„Kerio Connect měnit nechceme. Vedle výhod, o kterých jsem už mluvil, na něm oceňujeme přehlednou administraci a jednoduchou správu. To jsou totiž vlastnosti, po kterých touží každý administrátor podobného řešení,“ uzavírá Milan Bayer.